La Comissió Executiva de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre, celebrada avui, avala la diagnosi, l'estratègia i les accions del pla estratègic de comunicació de la marca Reserva de la Biosfera (RdB).
El pla estratègic de comunicació de la Reserva de la Biosfera contribueix a l'impuls del projecte, perquè "marca un punt d'inflexió que permetrà augmentar la notorietat de la marca dins i fora del territori, i generarà valor afegit als productes i serveis de les Terres de l'Ebre" – ha explicat el delegat del Govern, Albert Salvadó. En aquest sentit, el pla estratègic de comunicació es basa en quatre línies estratègiques, que inclouen accions diverses que s'aniran implementant:
• Fer pedagogia de la Reserva de la Biosfera. Accions de comunicació per explicar què és i quins beneficis comporta la marca
• Generar sentiment d'orgull de pertinença al territori. Accions de comunicació amb els actors socioeconòmics del territori per donar valor als productes i serveis
• Donar visibilitat a la Reserva de la Biosfera. Accions perquè la marca estigue present a tot el territori.
• Implicar al sector productiu i turístic. Accions de comunicació i de promoció de les empreses adherides, com a referents de qualitat, de sostenibilitat i de compromís.
L'objectiu és que la marca esdevingue una oportunitat de territori per generar dinamisme socioeconòmic, "volem posicionar el territori com a referent en productes de proximitat, desenvolupament sostenible i turisme; augmentar la notorietat de la marca i generar reputació de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre" – ha destacat el president del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE) , Xavier Faura
El pla estratègic de comunicació, finançat pel departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha estat elaborat per l'empresa Undatia Comunicació i ja disposa d'un calendari de priorització d'accions.