Descripció |
La tramitació de Cèdules d'habitabilitat d'habitatges usats (segona ocupació) depen del Servei Territorial d'Habitatge, Departament de Medi Ambient i Habitatge: La cèdula és el document que acredita que l'habitatge compleix els requisits d'habitabilitat i solidesa que siguin fixats per reglament. Podeu presentar la sol·licitud a la seu del Consell Comarcal del Montsià o al Servei Territorial d'Habitatge.
|
Qui ho pot demanar? |
Cal que demani la cèdula:
|
Documentació necessària |
Model RE-566-per a habitatges creats posteriorment a l'11 d'agost de 1984 sense cèdula d'habitabilitat de primera ocupació. Model RE-565-per a habitatges creats posteriorment a l'11 d'agost de 1984 amb cèdula d'habitabilitat de primera ocupació i per als anteriors a l'11 d'agost de 1984 dels quals no consti cap cèdula d'habitabilitat.
|
Taxes |
Un cop presentada la sol·licitud de cèdula i després de ser validada, podreu fer el pagament de la taxa pesencialment i per mitjà d'una carta de pagament, que serà lliurada per Consell Comarcal del Montsià, a qualsevol de les oficines de la Caixa de Catalunya o de la Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona "La Caixa", durant l'horari d'oficina, o bé als terminals d'autoservei de ServiCaixa durant les 24 hores del dia (inclosos dissabtes i diumenges).
|
Resolució de l’expedient |
El temps màxim per resoldre l'expedient és de trenta dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la data d'haver presentat la sol•licitud amb la documentació necessària per a la tramitació. La cèdula es notificarà degudament a la persona sol•licitant i es podrà recollir personalment a les oficines on s'ha tramitat l'expedient o bé es trametran per correu.
|
Caducitat de la cèdula |
La cèdula caduca al cap de 15 anys de ser expedida i s'ha de tramitar novament transcorregut aquest termini.
|
Possibilitat d'inspecció: |
Abans d'obtenir una resolució concreta, existeix la possibilitat que el tècnic del consell comarcal del Montsià realitzi una inspecció prèvia dels habitatges, per tal de comprovar les seves condicions d'habitabilitat a efectes de l'atorgament o revocació de la cèdula d'habitabilitat.
|
Duplicat de cèdula |
Mentre una cèdula d'habitabilitat és vigent se'n pot sol·licitar un duplicat. La documentació que cal aportar, segons el cas, és: Propietari de l'habitatge:
|
Subdivisions |
La tramitació de la cèdula d'habitabilitat de tots els habitatges resultants d'una subdivisió d'un habitatge existent s'ha de fer a la vegada: s'ha de tramitar com a cèdula de segona ocupació l'habitatge més gran i com a cèdula de primera ocupació cadascun dels habitatges resultants restants.
|
Informació sobre l’estat de la tramitació de la cèdula |
Per telèfon: 977 70 43 71 Correu electrònic: consell@montsia.cat o presencialment dins de l'horari següent: dimarts i dijous de 10h. a 12h. En tots els casos caldrà indicar el número d’expedient.
|