Aquesta subvenció que s’atorga anualment als consells comarcals va destinada a aplicar tractament arxivístic als fons documentals dels ajuntaments de la comarca que es troben ingressats als arxius comarcals i que no han rebut cap mena de tractament previ. L’objectiu final és que aquests fons siguin accessibles, tant per als mateixos ajuntaments com per a la ciutadania que necessiti o vulgui consultar la seva documentació. A més, un cop aplicat el tractament arxivístic de neteja, classificació, inventari, descripció i recol·locació en capses d’arxiu definitiu, la documentació s’instal·la als dipòsits del centre per a la seva conservació definitiva.
Gràcies a la subvenció de la Diputació de Tarragona per a l’any 2019 s’ha ampliat l’inventari del fons de l’Ajuntament de Santa Bàrbara en 323 capses d’arxiu definitiu (32,3 metres) i s’han descrit 1.039 unitats documentals simples i compostes (expedients) en l’inventari informatitzat. En aquest inventari s’informa entre altres dades del codi de classificació d'acord amb el Quadre de Classificació d’Ajuntaments i Consells Comarcals, el títol de l’expedient o del document, la cronologia, l’accés (públic o restringit si conté dades personals vigents) i la localització en la capsa d’arxiu definitiu i el dipòsit on es troba
Un cop finalitzat per complet l’inventari d’aquest fons es transferirà a la plataforma d’Arxius en Línia del Departament de Cultura per tal que els usuaris puguin consultar-lo en línia, així com les imatges d’algunes sèries documentals que s’hi vincularan