Avui commemorem el Dia Europeu de la Mediació fent ressò de les tècniques de resolució alternativa de conflictes ADR (Alternativa Dispute Resolution), un mètode alternatiu a la via jurisdiccional i que la ciutadania té al seu abast.
En aquest sentit, des del Consell Comarcal del Montsià es vol recordar a totes aquelles persones del territori que disposen prop seu d'un servei de mediació accessible, confidencial, fiable i totalment gratuït, el qual s'ofereix des de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC), fruit d'un conveni de delegació de competències amb l'Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya.
Totes aquelles persones consumidores que vulguin resoldre un conflicte amb una empresa o professional, sempre que hi hagi una relació de consum, poden accedir a aquest recurs. Amb l'ajuda d'una persona mediadora, imparcial i experta, es promourà que les parts implicades - persona consumidora i empresa- assoleixin un acord satisfactori sobre la controvèrsia. Per tant, la comunicació i el diàleg esdevenen l'essència de la mediació.
De fet, cada any al Montsià es tramiten al voltant de 900 expedients, assolint en les reclamacions un 60% de resolució per la via de la mediació o l’arbitratge. Per tot això, la consellera de l'Àrea de Consum, Lídia Ferré, afirma ‹‹el consell comarcal manté el compromís a favor de la convivència des de la mediació, de fet consolidem aquesta pràctica de mediació ciutadana››.
Per tot això, amb el lema Si mediem tots guanyem! es vol visibilitzar aquest servei que la ciutadania disposa de forma totalment gratuïta, informant-la dels passos previs que ha de seguir amb l’acompanyament d’una infografia per visualitzar-ne tots aquells aspectes que cal tenir en compte per presentar una reclamació.
Podeu descarregar-vos la infografia.