Per a gaudir d’una festa sense cap tipus d’entrebanc, des de l’Oficina Comarcal d’Infomació al Consumidor (OCIC) es recomana a les persones consumidores de disfresses i productes relacionats que segueixin els següents consells per a compra-ho:
Les disfresses per a nens o nenes es consideren com una joguina i han de complir els requisits de seguretat i les normes específiques que s'apliquen en funció de la joguina.
Si compreu màscares, vigileu que hi hagi prou orificis de ventilació.
Si compreu cosmètics, vigileu que en l’etiquetatge s’indiqui, com a mínim, el nom del producte, el del responsable (o fabricant o importador, amb l’adreça inclosa), la data mínima de caducitat, el número de lot i els components.
En quant a les disfresses, en ser productes tèxtils, vigileu que l’etiquetatge inclogui la informació següent:
El nom, l'adreça i el NIF del fabricant, comerciant o importador.
En els articles de confecció i de punt tèxtil (cotó, llana, etc.), hi ha de constar la composició del producte.
És recomanable comprar disfresses que incloguin les indicacions de conservació a l’etiquetatge, per saber com rentar-les i conservar-les.
Si compreu disfresses i productes, demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que n’és la garantia. També cal que conserveu els catàlegs comercials i la publicitat del producte en què se’n defineixen les característiques, donat que la publicitat és vinculant.
Si detecteu defectes en el producte, cal que us dirigiu a l’establiment on l’heu adquirit i els adjunteu còpia del tiquet o la factura de compra.
Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte.
Pregunteu al comerciant per la possibilitat de canviar el producte. Cap establiment té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
Si decidiu fer-vos vosaltres mateixos la disfressa, podeu reciclar els materials que no utilitzeu i ser creatius.
Tots els comerços han de disposar de fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia.
És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum de Catalunya.
Per a més informació, podeu adreçar-vos a 012, el Telèfon d'Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya.