Arriba de nou la temporada de rebaixes i, com és habitual, l’Àrea de Consum del Consell Comarcal del Montsià ofereix recomanacions per a afavorir unes compres amb esperit crític, responsable i de proximitat. És per això que cal que tingueu en compte:
· No és obligatori fer rebaixes. És decisió de cada botiga.
· Els períodes habituals de rebaixes a Catalunya són del 7 de gener al 6 de març, ambdós inclosos, i de l'1 de juliol al 31 d’agost, ambdós inclosos. Cal tenir en compte que les botigues en línia (per internet) no estan limitades a cap període.
· Compareu preus. Els productes rebaixats han de mostrar obligatòriament el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa, tant a l’interior de l’establiment com a l’aparador.
· La qualitat i la garantia del producte rebaixat no pot ser inferior, ha de ser la que tenia a preu no rebaixat. El producte tampoc pot tenir tares o ser defectuós.
· Les botigues (incloses les de roba i sabateria, malgrat la creença popular) no tenen cap obligació d’acceptar canvis si el producte està en perfecte estat i no presenta defectes. Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses (si accepten canvis, expedeixen vals, retornen els diners, termini de devolució o canvi...). En els productes comprats a distància o per internet, disposeu d’un període de 14 dies per retornar al venedor la vostra compra.
· Si la botiga accepta de manera habitual poder pagar amb targeta, també ho ha de fer en període de rebaixes.
· Els productes han d’estar etiquetats com a mínim en català, així com la documentació contractual, la publicitat i la cartelleria en general.
· Prioritzeu la compra de productes de la terra per afavorir la compra de proximitat i l’economia local.
· Demaneu el tiquet o la factura de compra: és la vostra garantia. Ho heu de conservar fins al final de la garantia, donat què ho necessitareu si heu de reclamar.
· La publicitat és vinculant i podeu exigir-ne el compliment. Per tant, guardeu els fulls d’ofertes comercials o catàlegs o feu captures de pantalla.
· Si teniu alguna incidència, primer sempre heu de reclamar a l'establiment que us ha venut el producte. Feu-li arribar el vostre escrit de reclamació de manera que us en quedi constància. L’establiment disposa de 30 dies per donar-vos una solució. Si no rebeu resposta o la solució oferta no és satisfactòria, és llavors quan es pot presentar reclamació davant dels organismes de consum.