Coincidint amb la setmana de Sant Jordi, el Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre (CNLTE), amb la col·laboració dels paradistes dels mercats d'Amposta i Tortosa, impulsa la campanya de sensibilització lingüística «Català de proximitat al mercat».
La iniciativa té com a objectiu associar valors positius a l'ús de la llengua catalana en el sector comercial i posar de relleu les diferents maneres d'anomenar els productes agroalimentaris en català. «Català de proximitat» consta d'un seguit de cartells il·lustrats amb el dibuix de productes agroalimentaris de venda habitual als mercats i les diferents maneres de denominar-los en català, donant la prioritat a la forma més utilitzada en la localitat on es desenvolupa la campanya.
Per exemple, el cartell corresponent al panís, incorpora també les denominacions blat de moro, moresc i dacsa, amb la qual cosa es posa de relleu la riquesa de les variants del català i, al mateix temps, s'anima els venedors i compradors a utilitzar la denominació més acostada a la seua parla habitual. La campanya inclou cartells de productes agroalimentaris com l'abadejo, la baldana, el brossat, la moixarra, els pastissets, el romer o la safanòria, entre altres.
«Català de proximitat» es farà visible durant els dies previs a la diada de Sant Jordi en diferents parades i punts de venda de fruites, verdures, carns, embotits, peixos, pesca salada, pa, dolços... dels dos mercats col·laboradors.