- Qualsevol persona, establiment o administració es pot adreçar per a sol·licitar informació i realitzar consultes de consum.
- Poden presentar queixes, reclamacions i denúncies les persones físiques amb domicili a la comarca del Montsià a qui els sorgeixi una incidència o conflicte en relació a un bé que hagin comprat o a un servei que hagin contractat a una empresa o un establiment, amb independència d’on tingui el domicili l’empresa o establiment. També les persones jurídiques que tinguin la consideració de microempreses i treballador/es autònoms d’acord amb la Recomanació 2003/361/CE, de 6 de maig, i que hagin mantingut una relació de consum amb prestadors de serveis bàsics i de tracte continuat (aigua, llum, gas, telefonia, transports, etc). Caldrà complimentar degudament el formulari de declaració responsable.
- No podran presentar reclamacions ni denúncies davant de l’OCIC aquelles persones que no tinguin la consideració legal de persones consumidores, com ara: empreses en el marc del seu desenvolupament comercial, conflictes entre particulars, conflictes entre empreses, conflictes amb altres administracions públiques (ajuntaments, hisenda, trànsit...). Qualsevol d’aquests casos, en els quals no tenim la consideració de consumidors (sinó el de veí, empresari, ciutadà, contribuent, infractor, etc), disposa d’altres vies i mecanismes a través de les quals poder actuar o recórrer.
|