Prestació del servei garantida i subjecta a copagament.
DEFINICIÓ |
Constitueix un servei que, amb la tecnologia adequada, permet detectar situacions d’emergència, donar resposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona amb l’exterior.
|
OBJECTE |
Promoure una millor qualitat de vida de les persones usuàries, potenciant la seva autonomia personal i unes condicions adients de convivència en el seu propi entorn familiar i sociocomunitari.
|
FUNCIONS |
|
EDAT I SITUACIÓ DE LA PERSONA DESTINATÀRIA |
Població en general en situació de risc social i/o dependència, preferiblement majors de 65 anys.
|
EQUIP PROFESSIONAL |
Teleassistència: operador/a central receptora d’alarmes, tècnic/a de suport social i operari/a d’instal·lacions.
|
ESTÀNDARDS DE QUALITAT |
Els que estableixi el Pla de qualitat de serveis socials de Catalunya.
|
CRITERIS D'ACCÉS |
Persones, preferiblement majors de 65 anys, amb problemes de salut i amb limitacions per desenvolupar les activitats bàsiques de la vida diària, que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb persones que presenten idèntiques característiques d’edat o de problemes de salut. Estar empadronat i residir en un dels municipis que formen part de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Montsià.
|
COST DE REFERÈNCIA |
L’establert en el Conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Montsià i l’oficina provincial de Creu Roja Espanyola a Tarragona en relació al servei de teleassistència domiciliària, amb el suport de la Diputació de Tarragona.
|
EXECUCIÓ DEL SERVEI |
El servei s’executa mitjançant el personal (assalariat i voluntari) i les tecnologies necessàries de la Creu Roja Espanyola a Tarragona.
|